torsdag, maj 14, 2009

Torsdags trix









Idag vankas det fotbollsträning för V och jag är väldigt tacksam för att det är uppehåll i regnandet. Det är inte kul med leriga barn eller tja inte för oss föräldrar iallafall som inte gör annat än tvättar.
Enligt V själv är det grymt med fotbollsträning i regnet, ja för då kan man ju göra glidtacklingar...hehe..dem har en sådan härligt optimistisk och syn på livet barn. Härligt!

Torsdagar innebär ju i vanliga fall även STEP klass men tyvärr fick jag ställa in passet idag då jag inte är riktigt ok ännu. Man skall aldrig träna med en infektion i kroppen, men det vet ni redan antar jag ;o)

En av mina mest hängivna elever i "klassen" är faktiskt en kille.
Det är ju inget konstigt med det bara att det är majoriteten kvinnor som är med. Iallafall så är han grymt duktig och förra passet så hörde han när jag beklagade mig över hur svårt det är att "fixa" bra musik till passen, bra mixar som är långa, med bra variation på bpm och ja bra musik helt enkelt.
Då kommer han fram och säger att han minsann har varit Dj sen 1991 och att han fixar det till mig. Så idag när jag satt på jobbet så kom det ett kuvert innehållande en CD med megamixar..HELT GRYMT! Jag är så tacksam!
Nu skall jag sätta igång och koreografera hej vilt!

Vilken typ av musik tränar ni bäst till? Själv föredrar jag Eurodance te.x E-type, blandad 90 tals musik osv.

Ha en härlig kväll!

Kram/

Inga kommentarer: