söndag, maj 24, 2009

Kalas tårta!
















Nu har jag varit och handlat och gjort färdigt tårtan till dagens kalas.
Bjuder på pasta sallad med vitlöksbröd och sen tårta efteråt.

Här kommer recept på tårtan.

Färdigköpt tårtbotten (sockerkaksbotten) 3 delad.

På första lagret lägger du sylt. Jag har valt ekologisk drottningsylt. Bred ut det på hela botten.
Mosa sedan 2-3 bananer och lägg som ett lager över sylten.

Lägg på en tårtbotten
På detta lager tar du krossad ananas (se till att saften är väl avrunnen) och lägger över hela.
Vispa lite grädde väl och blanda i ca 2 stora matskedar OBOY. När klart häll i en påse daimkulor och rör om, lägg detta över den krossade annanasen.

Lägg nu på den sista tårtbotten och lägg på vanlig vispad grädde.
Jag har toppat med jordgubbar och rivit choklad över. Sen har jag karamell strössel och skrivit 5 år med tårtglasyr.
Dekorerat har jag gjort med grädde och ätbara hjärtan och pärlor.

Har ni några bra tårtrecept, hade varit kul att "förnya sig" lite?!

















Ha en fortsatt bra dag!

Kram/

3 kommentarer:

Frida sa...

Vad mysigt med kalas, tror att alla kommer att älska din smarriga tårta...
Massor av kramar<3

Frida sa...

Självklart då länkar jag till dig oxå..
Kramar<3

Johi sa...

Smaskig tårta och jag ser att servetterna och även kalasklänningen passade bra! kram