torsdag, maj 21, 2009

Konsumtion och käk på KristiHimmelfärd

Nu är vi hemma igen efter grillkvällen hos M och K.
Tack så mycket för den goda maten och det trevliga sällskapet förstås.
Vi cyklade dit och hem och det gick jättebra för F men jag var nervös i varenda kurva då det kändes som att hon var påväg att trilla varje gång.

Shoppingen idag gick bra. Köpte varsitt par skor till V och F, jättefina på InterSport, gymnastikdräkt till F, och massa "bra att ha grejer" på RUSTA, shampo osv.

På tal om shampo, är det någon som jag som är uppvuxen med Jane Hellens shampo och balsam som luktade så fanatiskt gott? Finns att köpa på RUSTA.
Vännen L tipsade mig efter jag spanat in det i hennes badrum.
Har nog inte blivit så glad på länge och i dag bunkrade jag på mig många flaskor, till råga på det så kostar dom 15 kronor.
Som hittat! Fick en riktig 80 tals nostalgitripp på köpet.









Nu är det slappa i soffan på schemat för mig. Kanske kolla in någon av dom bloggarna jag följer.
Barnen sover gott och imorgon tänker jag ha åtminstonde halv städdag hemma, det behövs känns det som. F har lov så det blir inget dagis utan jag är hemma med kidsen imorgon.

Har ju visat lite bilder på F när hon var liten. Hittade ett på V idag som jag inte sett på länge. Tror att han är ca 2,5 år på denna bilden. På den tiden ofta med napp i mun. Nu är han 7, mammas store pojk.


















Tack för de kommentarer jag får, blir lika glad varje gång.

Förresten, snart är det dags för en rolig tävling här på bloggen, tyvärr kan jag inte avslöja ännu vad det är men ni får snart se.

KRAMAR och KÄRLEK/

10 kommentarer:

*Wojtan* sa...

Hej

Tack för din stöttande kommentar hos mig. Nu ser jag med glädje fram emot 7 års åldern istället :)
Så häftigt med Jane Halen. Kommer ihåg när man var runt 15 år och kände sig skittuff när man hade med sig dessa schampo till jumpan i skolan!
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram Wojtan

Fröken Nilsson sa...

Tack för din fina kommentar, gjorde mig glad... =) Och tack själv för igår, mycket bra initiativ av dig!!
Kram kram

Frida sa...

Haha jag använde alltid Jane Hellen vilken nostalgi trip jag fick.. då blir det Rusta näsat då ;D
Kramar<3

MrsH sa...

Wojtan och Frida, ni måste ta en sväng till Rusta, det är dags att vi åter låter håret dofta bubbelgum ;o)

Fröken Nilsson, ingen orsak och tack själv!

Kram till er alla tre!

/H

Johi sa...

Självklart hade man dessa "trekantiga" flaskor! Menar du att dom luktar lika gott nu? En annan höjdare var ju Date parfym *haha* Kram

GucciMama sa...

Tack så jätte mycket! Älskar min lilla flickas namn. Vilka fina barn du har. Riktiga sötnosar :-)

GucciMama sa...

Tack så jätte mycket! Älskar min lilla flickas namn. Vilka fina barn du har. Riktiga sötnosar :-)

Daniel sa...

å vilken härlig 80´s trip du fick! :))

Mamma Stina sa...

halloj, skönt med lite shopping!

Rusta säljer tom parfymer, det var så roligt när jag hörde det. Kunde aldrig tänkt mig att de gjorde det...

Ha en fin dag!

A & Lilla P sa...

Mysigt kort!

Vilket shampoo-fynd! : )

Ser fram emot tävlingen!

Ha en fortsatt fin helg!