söndag, maj 10, 2009

SÖNDAG=Svärmor,Städa,Sällskap och Storhandla

Oj, vad sent jag skriver dagens första (och ganska långa) inlägg.
Idag har det verkligen varit en dag med minst sagt blandad kompott.

Imorse slog det mig att vi nog hade väl mycket pantburkar och flaskor i tvättstugan, så det var dags att panta dem och slänga skräp i pappersåtervinningen.

Men först var vi hos svärmor på middag, det är sådan lyx när man är borta, skönt att bli ompysslad och få god mat. Barnen tyckte självklart att det var så kul att vara hos farmor så dom brydde sig inte om oss...inte för en stund iallafall. Jag och A slöade lite och bara hade det lugnt.

Sen bar det av till mamma en snabbis för att lämna två klänningar till F som hon skall sy om. F ville stanna kvar där över natten så det fick hon.

Väl hemma spelade A och V fotboll och jag åkte iväg med allt skräp, så befriande när man blir av med sånt. Visst är det skönt att slänga!!



















Konstaterade att gapade tom och att det var dags att fylla på den.
Ringde vännen M och kollade om hon ville göra mig sällskap till affären, det ville hon så jag hämtade henne (och hennes pantburkar ;o) och åkte iväg.
Varje gång vi åker och "samhandlar" tar det alltid så otroligt lång tid. Denna gången var vi i affären i över 1 timma!!! det är ju helt sjukt egentligen. Man kan ju undra hur det går till?!
Hittade så mycket fint som jag kan tänka mig.
T.e.x denna kudden hade gjort sig fin i min soffa.











Efter handlandet var vi ganska trötta och tyckte att vi minsann var värda lite fika så vi åkte förbi "landet" där mormor och R bor och fikade en snabbis.

Nu på kvällskvisten fick jag för mig att storstäda i F:s rum nu när hon inte var hemma. Jag har tyvärr ingen "före" bild men föreställ er att det var leksaker och kläder precis överallt.
Såhär fint blev det iallafall när jag var klar, känns bra!

























Vad har ni gjort en dag som denna?

Ha en bra vecka/

Inga kommentarer: