onsdag, maj 06, 2009

Rustad för regn

Imorse när jag vaknade såg jag att det regnade ute. Det var ganska längesen sist det regnade på dagen så när jag skulle ta på F sina gummistövlar så märkte jag att dem var alldeles för små. Eftersom jag inte varit och köpt nya och hon inte kunde ha gummiskorna fick hon ha storebrorsans stövlar storlek 30 (hon har 27) till dagis.

Det var nästan så att jag skämdes när hon kom dithasandes i dessa gigantiska stövlar men jag var snabb med att förklara för fröknarna att vi minsann skulle åka och köpa nya idag.

Efter jobbet blev det därför en tur till skoaffären för att kolla efter nya och såhär fina stövlar blev det...










Nu har vi fina stövlar båda två. Det kan behövas när man skall promenera till dagis varje morgon...även regniga dagar.

När jag skulle ge mig ut i regnet imorse var jag rustad från topp till tå...

















Jag kom på att jag inte har haft någon bild på mig hitills i bloggen så idag kan ni få se "dagens outfit"!
Har sett att det är många som har bilder på vad dom har på sig på sina bloggar så...ja..here you go ;o)


















Jeans från Miss Sixty och tröja från Gina Tricot.
Till det en matchande ring från "Rings and Things"














Det undgår väl ingen att jag tycker om "marint", tycker att det är så fint och vill ha det både i hemmet, båten och i kläder.

Vad tycker ni om för "stil"?

Kram/

1 kommentar:

Johi sa...

Jättefina stövelinköp!