tisdag, maj 26, 2009

Cykeltur

Idag har jag varit lite duktig och tagit årets första cykeltur till jobbet.
Förra våren och sommaren cyklade jag nästan varje dag (när det inte spöregnade förstås) men hitills har det inte riktigt blivit av.
Det märks så fort när man inte tränat på ett tag. Jag som har hyfsat bra kondis annars känner att den försämrats bara på dessa två veckor utan träning.
Men nu skall det bli andra bullar!!
Igår var jag ute på långpromenad, idag cykel och på torsdag har jag STEP med mina kära STEP elever. Beach 2009...here I come! (Måste bara vaxa benen först, och få lite färg på dom :O)

Jag älskar min cykel, bästa köpet tror jag. Köpte min jättebilligt på Biltema och den är helt suverän.
Så här ser hon ut..."svarta faran" (hon är svart och jag står för faran ;o)














Så vad gör ni för att må bra och hålla er i form? Cyklar, dansar, springer efter barn?

KRAM/

10 kommentarer:

Amanda sa...

Ja, hon målar dom själv. Viss är dom underbart fina! ^^

Härligt med en cykeltur!
Min träning blir det inte mycket med för tillfället. Men jag brukar träna en del annars.

Hoppas du haft en bra dag!
Kram

madde sa...

Hallå Hallå VINNARE där :)

GRATTIS du vann gissa vad leken i min blogg, Kika in vad priset är om du inte redan har sett det hihi.. Kommer att kontakta dig om en stund här igen angående hur du skall komma in på min blogg angående GÄSTBLOGGSINLÄGGET.. Sicken kul grej :).. Tänkte att du har kanske någon mejl eller så som man kan skicka ett lösen till sen..

GRATTIS igen

kramar

Mamma Russin sa...

hej hopp..
tränar.. nä sånt är inget för mig.. promenader är det mesta jag kommer mig för.. hihi..
har dock ridit i 30 år.. det är ju tränning det med iofs.. :)

kramrkam

MrsH sa...

Amanda, du som är gammal gymnast som jag vet vad det vill till med träning. ;o)
Ha en härlig kväll!

Kram/H

MrsH sa...

MammaRussin, jo ridning är också träning. Kanske inte så konditionskrävande men muskelstärkande. Jag har nog sällan haft sådan träningsvärk som när jag var med en kompis och red, rumpan, låren...det gjorde ont. Fast det är säkert en vane sak.

Kram/H

Frida sa...

ja du vännen!! har precis börjat att gå igen efter månader av stiltje på träningsfronten..
Vad skönt att kunna cykla till jobbet, det skulle jag oxå vilja.
TACK för dina värmande ord gumman, & grattis till vinsten.
Ha nu en mysig kväll & cykla lugnt ;D
Varma kramar<3

tofva sa...

Underbar cykel! :)

Jenny sa...

Åh just en sån cykel har jag kikat på men så hörde jag ett test att dom cyklarna inte alls skulle vara bra så därför har jag inte slagit till ännu, men nu kanske man ska göra det!?

De verkar ju väldigt prisvärda!

Sov gott, kramisar:)

Nina sa...

Springer efter barn mest ; )

MrsH sa...

Jenny!

Jag tror säkert att man får vad man betalar för och att det finns bättre cyklar.
Men jag tycker att den är suverän och prisvärd som du skriver

KRAM/H