torsdag, maj 28, 2009

Sushi-step...

...brukar vi kalla torsdagarnas träningspass. Step för att ja, det är det vi gör när vi tränar och sushi för att vi nästan alltid äter det efteråt. Mmmm, det är super gott tycker jag. Idag blev det 8 bitars vegetarisk.
Det är många som inte är så förtjusta i sushi. Brukar ni äta det?
Hahah jag är nog den enda som äter sushi med kniv och gaffel, jag kan bara inte lära mig att hålla i dom förbaskade pinnarna. Det ser så lätt ut när andra gör det, själv ger jag upp när hungern tar överhanden.

















Idag har varit en ganska intensiv dag. Har haft en del att göra på jobbet + passet på lunchen. Nu skall jag hämta mina änglar från skola och dagis idag för A skall hjälpa sin mamma att flytta.
Annars är det alltid jag som lämnar och A som hämtar.

Senare ikväll blir det fotbollsträning för V så jag och F går väl dit och tittar på, om vi inte blåser bort på vägen vill säga för jösses vad det blåser idag.

Förresten, igår fick jag min inbjudan till mammablogg galan som är 4-5 juli. Det skall bli så spännande att träffa alla, framförallt dom vars bloggar man följer och dom som man fått kommentarer av på sin egen.



















Vad har ni haft för er idag?

Kram/

7 kommentarer:

anna sa...

åh, nu blev jag grymt sugen på en veggo sushi, men stepen hade jag kunnat hoppa över!

Jenny sa...

Åh va kul att din inbjudan kom nu, gu så kul det ska bli att ses och vi ska ha det eller hur?! Ser jätte gott ut med sushi, i kväll ska har vi laddat med baguetter, ost och skinka! Brukar ha mystorsdagar efter vägningen ;) hihi

Kramisar Jenny

Mamma Russin sa...

oj så gott med sushi.. mumma.. så roligt att du fått din injudan med nu.. :) visst var kortet fint!!!
bor du i närheten eller ska du sova kvar du med??
kramis

Frida sa...

Vilket härligt liv du lever, träning på lunchen + sushi. Jag är glad om jag får sitta två minuter på jobbet hihi...
Ja njuuta av spädbarnstiden är viktigt för det är en så otroligt kort tid som som är så små...

Jag längtar oxå efter galan det ska bli så roligt att träffa dig gumman..
Åker du själv eller åker du med ngn du känner ??
Varma kramar<3

Peter sa...

Hello, tack för gratulationerna ;-)

vad roligt att gå på mammablogg galan. Undrar om det kommer att finnas nån pappablogg gala när jag blir pappa :-)

Annars är allt bra? Nåt skoj planerat för helgen? Hur länge har ni barnen på dagis förresten? Min syster har pratat nåt om att det inte är bra att ha dem där för många timmar om dagen så min mamma brukar hämta dem flera ggr i veckan.

Kram

MrsH sa...

Jenny, Frida och MammaRussin!

Åhh håller med, det skall bli jättekul att träffa er alla.
Kortet var verkligen fint. Dom verkar ha gjort ett jättebra jobb med galan.

Jag bor faktiskt inte så jättelångt bort men skall sova över ändå, kan vara skönt att inte behöva åka hem sent eller lämna det roliga för tidigt.
Kommer att ta bilen dit, men jag åker själv så vet ni någon som behöver åka med så tipsa dom så får dom gärna åka med mig från Göteborg dit. Har 4 platser till i bilen.

KRAMAR PÅ ER!/H

MrsH sa...

Peter!

Ja vi får väl hoppas att det kommer en sådan gala också snart.

Vi har faktiskt haft våra barn på dagis på heltid (8-16) sen dom var 1,5 år och det har funkat jättebra. Dock tror jag att det är olika från barn till barn utifrån olika personligheter. Faktum är att våra barn är väldigt "sociala" och det är nog mycket dagis förtjänst.

Det är många tankar och funderingar man har inför första barnet :o)

När var det ni skulle ha?

KRAM/H