fredag, maj 15, 2009

Fredags hyss á la Madicken...

















Satt och jobbade som bäst när F:s dagisfröken ringde och sa att hon stoppat upp en sten i näsan som inte ville komma ut.

Jag fick hämta henne direkt och åka till vårdcentralen där läkaren undersökte länge, men ingen sten i sikte. Vi fick en remiss iallafall nu på måndag till sjukhuset för att se om den åkt upp längre i näsan eller om den åkt ut när hon inte märkt det.

Ett fotografi på F, doktorn och "Räven Raffe Rävsson" fick jag iallafall ()som är en del av ett projekt dom har på förskolan. Brukar normalt sett inte ta kort på mina barn när dem är hos doktorn men då projektet innehåller dokumentation så fick det bli så.

Vad har era små älsklingar hittat på för bus?

3 kommentarer:

Martina sa...

Hahaha, ingen mer Madicken för F nu då eller??
Kram Kram

mammabecka sa...

Hehe, kul att vi har samma humor. Man får passa sig lite ibland så att det inte blir fel. Jag är ganska bra på att skämta om fel saker med fel personer. Har jag otur blir det riktigt, riktigt pinsamt ;)

Okej, trist att du inte gillade färgen. Jag funderar fortfarande på den dock. Ska rådfråga mina läsare vid ett senare tillfälle. Kanske hittar någon annan fin klänning annars :)

Hör av dig när du har lagt upp bild på dina klänningar, det ska bli kul att se! :)
(och gör det gärna ikväll, för jag är vääldigt nyfiken)

Knasigt det där med stenen! Det är inte klokt så knäppa idéer barn kan få ibland. Vi får se det som så att det blir ett roligt minne att prata om i framtiden, hehe.

Johi sa...

Låter som mig... Jag stoppade indianpärlor i näsa och öron så min mamma var galen på mig när dom ringde från dagis för tredje gången *hihi* Nä såna hyss håller dom inte på med här, mer att kleta in sig och hela badrummet med sololja eller varför inte måla tippex på parketten? Kram o trevlig helg