måndag, maj 25, 2009

Myntets baksida

Idag har varit en dag blandat av roliga nyheter och...mindre roliga nyheter.

Förra veckan när jag var hemma sjuk fick jag reda på att det skall varslas 15 personer på mitt jobb. Inget kul alls! Även om jag inte vet ännu om jag får vara kvar eller gå så är det jobbigt att inget veta.
Jag trivs väldigt bra med mitt arbete av många anledningar men det blir som det blir. Känns som att jag inte kan göra mer än att vänta på beskedet.

Mitt i allt detta fick jag lönehöjning och en ny fin jobbmobil så det var ju en liten ljusglimt åtminstonde.

Iallafall så har jag tänkt lite på hur vi skulle klara oss om jag blir arbetslös och kom fram till att vi skulle klara oss.
Men så ringer sambon idag och säger att hans företag har blivit uppköpt och att han inte vet vad som kommer att hända där, om han får vara kvar eller inte.
Om en av oss blir arbetslösa funkar det men två!!??
Tror att det skulle bli riktigt tufft för oss.

Jag vet att det inte är någon idé att tänka på det nu och att det som sker sker och blir oftast till det bästa i längden men det är svårt att låta bli, suck!

Nej, nu måste jag betala räkningarna!

Känner ni också av lågkonjunkturen?

KRAMAR/

1 kommentar:

Frida sa...

Ovissheten är oftast det som tär mest på en..just det att inget veta..
Jag tror att ni kommer att klara er, även om det självklart kommer att bli tufft. Men ta INTE ut ngt i förväg, blir det inget har du haft ångest i onödan & blir det så får du ta det då....
Massor av varma kramar<3