onsdag, maj 27, 2009

Idag är ingen vanlig dag...

...för det är L:s födelsedag!






















Nu undrar ni säkert, jaha och vem är det?!
L är en av mina närmaste vänner och idag fyller hon hela 30 år.
Grattis gumman! (igen), hoppas att du får en fantastisk dag idag.
Jag får fira dig mer ordentligt när vi skall gå på restaurang.

Jag träffade L för första gången för (skall vi se nu 1,2,3) 12 år sedan då hon blev tillsammans med en av mina kompisar N.
Då jag hade hört så mycket om henne men inte träffat henne var jag verkligen nyfiken på vad hon var för en filur.

Vi var på ett uteställe när N kommer och drar i mig och säger;
-Kom, nu skall du få träffa henne, hon är här utanför. Smått berusad och väldigt nyfiken gick jag ivrigt med upp för att hälsa.
När jag får se henne blir jag så glad (jag är ganska spontan och framfusig) att jag kastar mig över den stackars människan, ger henne en jättekram och säger;
-Åh va kul att äntligen få träffa dig, N har berättat så mycket om dig.
L var stel av förskräckelse, och undrade vem "galningen" var, och N skämdes och gick.
Man kan säga att det första mötet inte blev så bra.

Men efter ett tag träffades vi igen och jag såg till att vara lite lugnare (och nykter) i hennes närvaro ;o) och vi började snart att tycka om varandras sällskap.
En dag fick jag för mig (jag var spontan på den tiden) att jag ville åka och bo och plugga i Spanien och nämnde det för henne. Hon tyckte att det lät kul (hon var också spontan) och ville följa med. Vi bestämde oss för att åka till Málaga i en termin. Vi tyckte att detta var jättekul och såg fram emot resan! N tyckte dock inte att det var lika kul att jag "tog med hans tjej till Spanien".

Så där bodde vi, pluggade, shoppade, "sov sked" och blev mycket nära vänner!

L...under åren som gått har vi gjort så mycket kul ihop, har många roliga minnen med dig som jag med glädje ser tillbaka på.
Busschauffören i Oslo, Skräckfärden i bilen på Mallis, påhittade karaktärer på Korfu , ja det finns en hel del. TACK!

Du är en sådan person som är lätt att umgås med men svår att lära känna "på riktigt", dock när man väl lärt känna dig så kan det gå hur lång tid som helst, och när man träffas igen så är du precis lika nära som alltid.
(Jag är glad över att jag tog mod till mig och ringde dig den dagen i bilen).
En klok tjej skrev på sin blogg en gång
"Riktiga vänner är som änglar, även fast man inte ser dom så finns dom alltid med en"
och det stämmer bra på vår relation tycker jag.

Tack för att du finns L!

Love you!

6 kommentarer:

Fröken Nilsson sa...

Men du är ju inte helt normal heller... =)
Snart är det Köpenhamn!! Ska bli så skönt! Hotellet kostade 660 Dkk per person (för båda nätterna). Det är typ 900 svenska kronor. Synd att svenska kronan har sjunkit så mycket det sista, annars hade det varit ännu billigare!
Pöss å kram

madde sa...

Hej!

ja men det kommer att bli kanon att göra det på en fredag, blir det juh lite lördags godis effekt i bloggen hehe.. :)..

Tycker jag absolut att du gör helt rätt i att gotta dig med lite matoch hemma behandling, har kommit halv-vögs nu iaf. Nu blir det fotbadet nästa . :) dock sover inte sessan ännu ..

kram

Wojtan sa...

Hej

Jag har också en kompis sedan min barndom som jag känner samma för. Vi har liksom gjort ALLT tillsammans. Underbart att ha en sån vän!

Vad kul att du kanske blir farmor snart! Mina tjejer tjatar givetvis om att vi ska köpa en kanin nu, men jag vet inte hur det blir. TYcker att det är för små ännu.
Kram

Hjärter Dam sa...

Vad snäll du är! Jag blir ju alldeles generad... Jag läser din blogg varje dag med... Älskade skorna i förra inlägget. Det är med såna skor jag minns dig från förr... =) Nu är du bara gammal och bekväm... hahahaha! Tur att du fortfarande ser ut som 19!
Pöss/M

lina sa...

Tack vännen för uppvaktning idag. Ser fram emot att träffas snart och käka lite och mysa... kram kram, tack för att du finns

Frida sa...

Underbart att ha en sån fin vän vid din sida....Vänner är som sammet för själen.
Många kramar<3
Jag tror nog att du är lika spontan fortfarande, ränderna brukar inte gå ur så lätt hihi..