lördag, maj 02, 2009

Ett blomstrande 1 Maj
















Vilka underbara dagar vi har haft den senaste tiden. Vi får bara hoppas att detta inte var "årets dos" utan att det håller i sig och att vi får en lika fin sommar.

















Igår blev jag väckt av barnen vid 07:30 och efter frukosten fick jag ett infall att jag skulle rensa i klädkammaren som vi har på övervåningen.
Den är fylld med kläder och annat till bredd så en utrensning var välbehövligt. Samtidigt ville jag kolla vilka av barnens sommarkläder som passar i år igen, vad som är för litet och skall ges bort till vänninan M:s barn A och vad som behövs införskaffas för att vara rustade inför sommaren.
Två påsar fyllda till bredd utav F:s kläder fick jag ihop och vi promenerade dit (barnen cyklade) direkt för att bli av med grejerna.
Hos M fick vi fika på altanen, det var skönt att sitta och njuta en stund medans barnen lekte.

När vi kom hem igen packade jag alla väskor, vi skulle hem till min mamma och grilla och sova över där. Syrran med familj och kusin V var också med, vädret var perfekt och maten supergod!

Gott på grillen...
















...gott vin till det...
















...en härlig sallad...

















...och gott sällskap, det är det som gör en fantastisk dag!


I samma område som min mamma bor har även en av mina närmaste kompisar L och hennes familj flyttat så på kvällen var vi över en sväng i deras vackra hus och umgicks en stund innan det var dags att lägga barnen för natten.

Om jag fjäskar lite med L kanske jag kan få visa några bilder från deras hus någon dag.

Dem har det så fint hemma ;o)

Summa summarum var detta en grym dag. Man börjar bli bortskämd!


Vad gjorde ni igår?


Kram/

1 kommentar:

Amanda sa...

Mysigt det såg ut. Härligt med vår! ^^