tisdag, juli 14, 2009

VIRUS! VARNING! VIKTIGT!

Dessa 2 inlägg kommer att gå i varningens tecken ;o)














Det började med att det ringde på dörren klockan halv åtta i morse.

Min första tanke var att det kanske var Jehovas Vittnen då dom är hos oss ungefär varannan dag med det senaste numret av Vaktornet.

Då jag var helt näck och påväg in i duschen fick jag snabbt vira om mig en handuk för att likt en 90 årig gammal tant öppna lite försiktigt och glutta ut.

Där stod min son tillsammans med sin kompis pappa. Han hade sovit över där inatt. (Pinsamt)

-V har spytt några gånger under natten så vi tänkte att vi fick ta hem honom nu.

Herregud, jag fick snabbt dra in V genom dörrglipan för att inte helt blotta mig för kompisens pappa och snabbt bädda ner honom sängen med en spann brevid.

Undrar varför dom inte ringde inatt när han började må dåligt?

Usch, stackarn! Tycker verkligen synd om honom. Det är så jobbigt och jag vill helst INTE bli smittad.

Nu verkar han lite piggare iallafall. Han har fått i sig lite mat och springer och jagar lillasyster runt i hela huset. Jag och A går och bara räknar timmarna, hoppas inte att vi är näst på tur.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

När jag var ute på min dagliga bloggrunda hos mina älsklingar därute (ni) blev jag förfärad över ett inlägg som MammaBecka skrivit.

Hon hade precis upptäckt (fråga mig inte hur) att någon startat en blogg i hennes barns (!) namn där denna person bloggar och låtsas vara hon, lägger ut bilder på hennes barn och beskriver hur hennes farmor är sjuk för att sen dö!!!

Alltså, jag är helt galen av ilska. Hade någon gjort så mot mig så vet jag helt ärligt inte vad jag hade gjort med den personen.

Visst man kanske får skylla sig lite själv som lägger ut bilder på sina barn på nätet för man vet aldrig i vems händer dom kan komma att hamna men vad är det för människor som kan låtsas vara mamma till någon annans barn? Jag blir mörkrädd och mycket upprörd.

Nej, hoppas att Becka polisanmäler och kontaktar Blogg.se så att dom kan plocka bort bloggen helt.

På MammaBlogg galan hörde jag det ryktas att fler råkat ut för detta.

Har ni/känner ni någon som råkat ut för något skumt på grund av bloggandet?









KRAM/
"Mrs H"

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Men usch vad hemskt.. Det finns galningar och så finns det GALNINGAR. Jag hade nog blivit tokig.. Hoppas att hon kan stoppa människan!
Ha en bra kväll!
Kram

Hjärter Dam sa...

Shit, vad obehagligt... Både med magsjukan å den där galningen som stjäl foton... Man blir lite nojjig!
Hoppas att ni andra klarar er från magsjukan. Var kanske bara nåt konstigt han ätit i värmen?!
Kram

maria sa...

Vad otäckt!

Rebeccas.se sa...

Men hur man kan göra en sån sak? Vad får de ut av det? Som sagt...vattenstämpel!