fredag, juli 10, 2009

Operation bebisläggning





















Denna helgen har jag som jag nämnt i tidigare inlägg fått äran att ha min systerdotter E hos mig hela helgen och jag har verkligen sett fram emot att få ha en liten "bebis" (1 år) hos mig att gossa med.

Efter vi hade ätit tacos, gjorde jag iordning henne för kvällen. Hon drack välling och pyamasen sattes på och jag tänkte att jag skulle lägga henne för natten.
Lillskruttan hade dock andra planer.

















Hon sprang omkring hur glad och pigg som helst och ville busa istället.
Så vi busade lite och jag funderade på hur i hela friden jag skulle få henne att somna nu när hon var så uppskruvad.
Det var inte jättepoppis att sova men efter ca 10 repriser av Trollmors vaggvisa såg jag hur ögonlocken blev tyngre och tyngre och efter ca 10 minuter sov hon.

Oj vilken stolt moster jag blev, jag lyckades!!!
Så syrran, om du läser detta så kan du vara lugn för nu sover hon sött.

















Visst är det något speciellt med barn i pyamas?!

Härlig fredagskväll på er/

2 kommentarer:

Mamma Natta sa...

Måste håla med om barn i pyjamas. Tänkte det samma när jag la min dotter för en stund sen.
Trevlig helg

mammabecka sa...

Du är så himla gullig! Tack för din kommentar. Ursäkta att jag är så kortfattad, men jag måste hoppa i säng innan jag slocknar framför datorn!

kram