lördag, juli 25, 2009

Sommarbus på


























Känns som att det har varit en lång dag idag.
Vi åkte iväg redan imorse för att vara där när parken öppnade och kom hem för en liten stund sedan. Barnen var supertrötta och somnade på ett kick.
Det blir ju ganska intensivt när man går omkring en hel dag på Skara Sommarland och leker, busar, badar, klättrar, åker karuseller...ja ni vet ju själva hur det är.
Själv älskar jag vattenrutchbanor och åkte tornadon, lyckades landa med ett rejält magplask som gjorde ganska ont haha.
Vågade inte åka frittfall dock. Är nog för feg för det. Men barnen älskar att åka så dom åkte det mesta som dom kunde.



















Vi var totalt 8 vuxna och 4 barn som åkte i samlad trupp och det var packningar och matsäckar högt och lågt.



















Först när vi kom såg det lite mörkt ut på himlen men vi hade tur för det började inte regna förrän vi skulle hem.

Jag blev ganska förvånad över hur billigt det var där om jag jämför med andra ställen.

Vi åt middag hela familjen (4 personer) för 267:- kronor och om man ville köpa glass kändes det som att det var rimliga priser, det kändes bra för det kostar ju att komma in också 249:- kronor per vuxen och barn över 1 meter (vilket båda mina är nu).

Här kommer lite kort från dagen...



























Tack familjerna Pettersson, Beckman och Berntson för underbart sällskap idag!

KRAMAR/
Helena

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad mysigt det såg ut! Jag längtar till mina barn är lite större så vi kan ha skoj allihopa på såna där ställen.

2BarnsMamman sa...

Låter och ser ut som en härlig sommardag med familjen! Hoppas kvällen också är fin! Kram

Wojtan sa...

Hej

Vad kul med Skara Sommarland, det var evigheter sedan jag var där. Kul att höra att det inte var så dyrt för ofta blir man ju ruinerad av liknande ställen.

Det får bli ett besök där nästa år!

Kram Wojtan

Frida sa...

Hej Gumman!
Jag har haft STORA svårigheter att kommentera dig. Varje gång har det strulat, så tillslut gav jag upp.
Men nu försöker jag igen & hoppas att det fungerar.

Vilken superhärlig dag ni hade, jag minns Skara sen jag var liten, men har inte varit där på säkert 20 år;D
Kramar<3