onsdag, juli 22, 2009

Idag firar vi trefaldigt!


















När jag började blogga för 3 månader sedan var det främst för att jag vill låta vänner och släktingar som bor i andra länder eller bara en bit bort få en inblick om vad som är pågång i familjen just nu. Att få visa kort på barnen från en skolavslutning, när det är kalas eller kanske när dom tappar en tand.
Men det var även för min egen skull.

Jag har alltid tyckt om att skriva och mellan jag var 7 och 23 år skrev jag dagbok nästan varje dag.
När jag fick barn hade jag inte riktigt den tiden eller orken och då kom jag helt bort i från skrivandet.
Sen följde en hektisk tid med två små barn, plugg på heltid och deltagande i ett projekt på jobbet så då fanns det ingen tid alls över till att skriva.

För några månader sedan bestämde jag mig dock att jag skulle börja skriva dagbok igen, fast på nätet istället (blogga) så jag satte igång.

Idag tre månader senare är jag både glad och förvånad över hur många läsare jag har haft (10 000 stycken på två månader) på denna korta tid (har bara haft counter 2 av 3 månader).

När jag dessutom idag får denna kommentaren utav
Föräldrabloggar blev jag naturligtvis jätteglad.

Föräldrabloggar sa...
Idag är du rekommenderad hos oss, hoppas det genererar lite fler besökare och att fler upptäcker din underbara blogg.

Vänligen

Toni
Föräldrabloggar


Även om jag mest skriver för min egen och mina närmastes skull är jag självklart jätteglad över att det är så många av er som uppenbarligen följer min blogg.

Framförallt tycker jag att det är kul med kommentarer, jag blir som ett barn på julafton så fort det kommer en liten kommentar. Det gör att det blir extra roligt att blogga!

Idag har jag därmed 3 saker att fira!


1. Jag har haft 10 000 underbara besökare på 2 månader

2. Jag har fått en fin rekomendation utav föräldrabloggar

3. Jag har fått ett jobb!

Jag har inte skrivit på något kontrakt än så det är inte helt klart men dom ringde i förra veckan och sa att dom ville "ha mig" och att jag börjar v.36. Det känns så bra!

Jag vill veta vilka ni är. Lämna gärna en kommentar där ni skriver kort om er själva. Vilka är ni? Hur hittade ni hit? Vart bor ni? Hur gamla är ni? Bloggar ni? Varför läser ni min blogg?
Frågorna är många ;o)

KRAM/
Helena

4 kommentarer:

ISA'S STYLE sa...

sv: Tack söta Helena! Och stort stort grattis till alla 3 saker att fira! Vad kul att det löste sig med jobbet också:) Så skönt när man slipper oroa sig för det! Nu åker jag till Mallorca om två dagar och blir borta ett tag. Men vi får höras när jag kommer tillbaka igen!

STOR KRAM!
Isa

Amanda sa...

Grattis! ^^

Att jag läser din blogg vet du ju redan. :o)
Jag hittade hit tack vare din fina tävling som jag vann. Sen dess har jag tittat in här med jämna mellanrum.
Jag säger som föräldrabloggar. Hoppas fler kan hitta hit till din fina blogg med deras hjälp.

Kram på dig!

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Nämen guuud vad skoj!!!
Jag läser din blogg, Sofia, 25, Nyköping;) Träffade dig på galan=)
Kramar

Pernilla Algede sa...

Hej Helena! GRATTIS, GRATTIS & GRATTIS. Va roligt. Och fina ord får man när man förtjänar det!!!!

Jag hittade hit tack vare att du hittade till mig - vilket jag är glad över. Jag hinner inte blogga och läsa alls så mycket som jag vill nu (då jag i mitt semesterboende saknar uppkoppling - men på Costa Coffea blir dom glada att se mig så hit tar jag mig varje gång. Kaffe och bloggeri. bra kombo:-) Hursomhelst, det märks att du gillar att skriva och du är bra på det. Du verkar också vara en sån himlans härlig människa. Så, ett grattis till dina vänner skickar jag iväg också:-)

Ha en underbar dag! Kram P