tisdag, juni 30, 2009














Övertalig

är ett finare ord för "uppsagd på grund av arbetsbrist" och just det blev jag idag.

Eftersom jag trivs väldigt bra på hos min arbetsgivare och med mina kollegor var det svårt att hantera beskedet även om jag vetat ett tag att det ligger varsel ute.

Jag hade nog ändå lite hopp kvar ända in i slutet om att det skulle lösa sig till det bästa.

Jaha, vad gör man nu? Har jobbat sen jag gick i gymnasiet, aldrig varit utan så det känns så...konstigt och förvirrande på något sätt?!

Det är många begrepp som skall redas ut. Uppsägningstider, A-Kassa, förtur, Trygghetsrådet o.s.v så det är något jag får börja gräva mig igenom så fort chocken har lagt sig lite.

Nej, snart är det dags att rycka upp sig och ta tag i situationen. Skall börja kolla i bekantskapskretsar och nätverk om någon känner någon som vill ha någon ;o)

Har ni några tips så emottages dom tacksamt, jag är öppen för förslag.

KRAMAR/

9 kommentarer:

Amanda sa...

Men usch vad tråkigt gumman! :o( Alla dessa varsel är ett gissel.

Hoppas det löser sig för dig. Jag ska hålla tummarna åt dig och ögon och öron öppna
Många Kramar

Maria sa...

Inga roliga besked!

Jag blev varslad precis innan jul & skulle gått hem siste januari men fick en tillfällig tjänst i en projekt grupp, men däremot jobbade jag min sista dag i dag.

Hoppas att det löser sig för dig!

Anonym sa...

Min älskade lilla stumpelumpa.

Mitt i allt detta tråkiga så finns det en anledning ...för det finns något som väntar på att just detta skulle komma...något som är bättre för just dig och hade inte detta hänt så hade du inte haft möjligheten till det nya stora steg som bara väntar....väntar på just dig...
Älskar dig...Mamma

Marica sa...

Det var inte alls något roligt besked!

Varsel är jättetrist, jag råkade ut för det i oktober förre året. Fick reda på att jag inte skulle få jobba kvar när jag o maken var på semester i grekland och det var ju mindre kul tillfälle.. men vad gör man.

Har nu vart arbetslös sen dess och det är fan så trist ... Hoppas du hittar något nytt snart.

Anonym sa...

Trist men håller med övriga kommentarer. Du verkar vara en tjej med grym energi och positivitet så jag är säker på att "the job" finns där ute och väntar på dig.

Kram Johi

Frida sa...

Det är alltid skrämmande när en trygghetsfaktor försvinner i livet. Men du får försöka att se på det som en möjlighet att utvecklas.
Hoppas att det löser sig!
Kram tills vi ses på lördag;D

Okana sa...

Hej,hej.
Jag älskar att läsa andra mammabloggar och din värkar vara jätteintressant :)
Följa varandra via bloglovin?
Kram

Marica sa...

Det var så lite så ..

Tack detsamma.

www.rodeback.blogg.se

Jenny sa...

Men vännen, usch *krama om* men jag citerar en kollega till mig (från samma företag som vi också precis blev av med jobben från) att nu har vi chansen att göra något annat, nytt spännande som vi annars förmodligen inte hade gjort! Jag har faktiskt knåpat ihop en plan B om jag inte hittar drömjobbet nu under hösten så jag känner mig rätt lugn :)

Nu i helgen ska vi i alla fall på gala, få lite annat att tänka på :) Så kul vi ska ha det!

Har inte hunnit kika in här på nästan en vecka, men tusen tusen tack för den jätte fina ringen, super snygg och passade perfekt :)

Tack snälla rara du!!!

Ses i morgon, nu ska jag stressa vidare här, kraaam gumman!