tisdag, juni 23, 2009

Lägesrapport Tisdag


















Lunchen idag spenderades på en filt vid stranden med två kollegor. Det var så gött att bara "låtsas som att semestern börjat" ;o) och bara njuta av hav och sol.

Vårt kontor ligger inte många meter ifrån en strand så det känns lite lyxigt att gå dit utan att det blir krångligt.
När vi låg där på filten fick jag syn på min son V som var där med sitt fritids och badade, dom hade cyklat dit för att fiska lite krabbor.

















Sen åkte jag och kollegorna J och C för att se till J:s hästar som dom har i en hage en bit härifån.
Jag är LIVRÄDD för hästar och stod som en fån och bara tittade när dom andra klappade och höll på. Tillslut vågade jag sträcka fram handen en bit för att snabbt hälsa och hoppade en meter bak när den rörde sig.
Får väl träna på detta! Nästa gång skall jag se om jag vågar gå in i hagen.

















Efter jobbet så tog jag med barnen på varsin tur med vespan. Det blev först bråk om vem som skulle få börja åka med så vi fick dom till att göra sten, sax och påse. Det roliga är bara att min lilla F bara körde saxen hela tiden så V lurade ganska snabbt till sig första platsen. Hahah det är hårt att vara minst.
Dom tyckte att det var jättekul iallafall att åka med.


















Ibland känns det som att det bara är jag som är rädd för hästar.
Har ni något ni är rädda för?


















KRAMAR

6 kommentarer:

Amanda sa...

Underbart att sitta på en filt på en strand på lunchen. Det var lyxigt! ^^

Jag förstår precis din rädsla för hästar! Jag känner likadant för kor. Otäcka, opålitliga varelser. :o)

Kram på dig

Fröken Nilsson sa...

Jag vill också åka med på vespan... =)
Kram

Nina sa...

men vad perfekt att ha jobbet så nära havet, det måste ju vara underbart att kunna gå ut dit på lunch och rast! =)

min största fobi är ormar, och då menar jag verkligen fobi! jag kan knappt gå i en skog eller på en skogsväg/stig, eller om det bara är lite högt gräs som man inte riktigt ser, då går jag _inte_ där. *ryser*

ha det bra!

Wojtan sa...

Hej

Om du frågarmin man så tycker han att jag är rädd för nästan allt :)
Gilar inte småkryp, karuseller, badar inte i Sverige mm mm.
Hästar klarar jag av men jag vill ha dem en bit ifrån mig, vilket blir riktigt tufft framver eftersom bägge mina tjejer ÄLSKAR häster och gärna vill ha var sin!

Kram från mig

Frida sa...

Jga älskar havet, finner alltid ett sånt lugn i mig när jag är där. Tyvärr har jag inte närheten som du.
Puss<3

Linda sa...

Härliga bilder!!

Jo, han är en riktig buse!!