tisdag, juni 16, 2009

Verkligheten har kommit ikapp...

... och en underbar semester på Cypern är slut för denna gången.

Vi har haft det så underbart utan en tanke på jobb eller annat (ok jag erkänner att jag har varit liiiite sugen på att blogga ;o) och det har varit så skönt att bara få vara ett tag.

Gott med glass på stranden!

















2 timmar om dagen var det barnklubb, då låg jag och A och pressade

















För er som inte varit på Cypern innan kan jag berätta att det är en ö som leder solligan i Europa med över 300 soldagar per år så vill man åka en vecka och bara sola och bada så är det helt perfekt. Har man andra ambitioner eller vill njuta av vacker grönskande natur istället för turkost vatten och finkorniga stränder skall man nog välja ett annat ställe dock då det på grund av det varma klimatet är ett ganska kargt landskap.

















Har faktiskt varit jättedålig på att ta kort under veckan, jag som annars ligger smygandes i varje buske för att ta fina kort så ni får hålla tillgodo med några få utvalda :o) Vi åkte med Solresor och bodde på ett jättefint hotell som heter Paradise Village. Ett superbra hotell som dessutom ligger på bra avstånd från en av dom bästa stränderna (Nissi Beach). Rekomenderas starkt!



















Jag vet inte om jag nämnt för er innan att jag i höstas läste 10 hp i Nygrekiska på universitetet. (Är väldigt stolt över det därav fetstil). Iallafall så tänkte jag att det kan ju bli lite kul att försöka använda sig lite av mina kunskaper nu när jag är där.
Så skulle jag fråga efter vägen till närmaste apotek, tog tag i en Cypriot på gatan och fick ur mig en lång harang på (nästan) perfekt Grekiska.
Han tittade på mig en lång stund och svarade sen på lika perfekt Engelska.
-Could you take that in English please!
Haha jag blev nästan lite sur. Där hade jag gått och filat på min mening en lång stund och så får jag säga om den för att han inte uppfattade ett enda ord av det jag sagt.

Vi kom hem ganska sent igår kväll och idag har jag först jobbat och sedan varit på F:s dagisavslutning så det är ett stort kaos hemma hos oss nu som jag känner att jag måste få ordning på. Mitt i detta har jag tänkt att jag skall planera för midsommarfirande med goda vänner hos oss på Fredag så det är väl bäst att sätta igång tror jag.

Här är en uggla som F gjort på dagis...hahah jag tycker den är så söt!

















Hoppas att ni har det bra därute mina kära vänner och att även ni haft en underbar vecka.

Ni glömmer väl inte att vara med och tävla om en spikmatta, energi eller viktpaket i Bioforms och min tävling nedan!?!

Massa kramar på er!

5 kommentarer:

Wojtan sa...

Välkommen hem!
Ser underbart ut och jag hade gärna också legat på en strand.
Är sugen på en resa till grekland i sommar men vi får se vad ekonomin tillåter.

Kram från mig

Amanda sa...

haha...jag förstår att du blev lite fönärmad när du inte fick sagt din mening på grekiska. :o)

Vilken härlig resa det ser ut som ni haft! Fina bilder!
Jag blir riktigt avdunsjuk. :o)

Kram

Jenny sa...

Hej gumman, gu va härligt ni ser ut att ha haft det!! Så sugen jag blir på att åka utomlands:)

Hemma hos oss är det full rulle, slutet på nästa vecka är det dags att flytta in, hjälp vi som har hur mycket som helst kvar, haha!

Hoppas ni har en tipp topp dag i dag, härligt att du är tillbaka igen :) kraam!

Frida sa...

Åh vad ljuvlit ni haft det, blir alldeles grön av avund här framför datorn. Förstår att du haft lite bloggabstinens, det blir lätt så ibalnd när ma inte kan blogga. Men du gjorde helt rätt som bara njöööt av er semester.
Puss & Kram<3

Ingrid sa...

Å vilka härliga bilder, ser ut som att ni hade en riktig drömsemster! Vilket blått vatten!