onsdag, juni 24, 2009

Galen shopping och riktiga fynd!

















Ganska sent igår kväll hörde jag hur min överfulla "PET PÅSE" skrek på mig inifrån tvättstugan.

-Panta mig, panta mig!

Jag ringde vännen M och frågade om hon ta sitt skräp och hänga med, det gör ju det tråkiga så mycket roligare.

En stund senare hämtade jag upp henne, vi fyllde V70:n till max och åkte till vår favorit affär.

Alltid när vi har "pantat tillsammans" så går vi ner till den inredningsaffär som ligger i källaren för att shoppa fina saker.

Vi gick där i säkert 1 timma och klämde och kände och vi gick upp för att betala.

När vi kommer upp är det helt mörkt och tyst i butiken och inte en människa i sikte.

-Hallå!
-Hallå?

(Inget svar)
-Hallååååååå?!? Någon där?

Då såg vi någon komma emot oss. Lika förvånade allihop tittade vi på varandra.
Hon förklarade att butiken minsann stängt för 20 minuter sedan och hon var på väg att gå hem.

Vilken tur att larmet inte gick och hon hann gå hem. Då hade vi fått spendera natten i det jättelika varuhuset.
Vi fick inte betala varorna då utan jag fick lämna min korg där med namn på, för uthämtning dagen efter, d.v.s idag. Heheh det här känns så typiskt oss på något sätt.
Efteråt tog vi en fika och satt och skrattade gott.






















Idag på lunchen fick jag snälla kollegan L att köra mig till affären för att "lösa ut" min påse.
Tillsammans med kollegorna A och C passade vi då på att köpa med oss lunch och sätta oss på en brygga vid havet för att avnjuta lunchen i solen vid glittrande hav och vacker båthamn.






















Efter jobbet gick jag för att handla hem mat och passade då på att ta en titt på REA:n som har börjat och hittade då massa fina, billiga kläder.






















SUMMA SUMMARUM är jag jättenöjd över mina fynd och riktigt...ja...GALEN shopping.

















Och det bästa av allt är att jag lyckades få plats med allt i vespan. Annars hade det blivit svårt att få hem det.

















Någon annan som lyckats bli inlåst eller något annat spännande? Berätta! Heheh det är så kul att höra om fler som "gör bort sig".

KÄRLEK och LIVSGLÄDJE/

6 kommentarer:

Wojtan sa...

Hej

Shit vad läskigt att nästan bli inlåst. Tur att ni kom upp i sista sekund!

Så underbart du har det som kan sitta ute så på en brygga och äta lunch!
Kram från mig

Wojtan sa...

Hej igen

Baddräkten är från H&M!
Du har något att hämta från mig.

Kram

Fröken Nilsson sa...

Varför är jag inte förvånad över att ni höll på att bli inlåsta... =)
Kramar

Frida sa...

Hihi kan se er hur ni strosade i godan ro. Tänk vilken grej att spendera natten på ett varuhus;D
Underbara bilder du bjuder på!
Ha en lika fantastisk dag i solen idag med gumman.
Kramar<3

Lykkeliam sa...

Jag har många gånger funderat på hur det skulle vara att vara inlåst i ett varuhus, man har ju tillgång till allt, men larmet hade väl gått för länge sen antar jag.

Gjort bort mig, oh yes many times.

Vackra bilder på en himmel vi alla på denna jord har gemensamt.

Kram från Nellie Lykkeliam

Helena sa...

Haha, jag kan tänka mig paniken om ni verkligen lyckats bli kvar där inne :)