onsdag, juni 03, 2009

Klassfest

Igår kväll var vi på "klassfest" hos V. Det var jättekul att se barnen uppträda olika små nummer för oss föräldrar som dom har tränat på ett tag. Det var danser, sånger, lekar och "vernisage".

















I deras klass går det en kille som har Downs syndrom, han kan varken prata eller höra så bra så därför får barnen lära sig teckenspråk. Detta tycker jag är väldigt bra och jag är så imponerad hur mycket barnen faktiskt kan och hur snabbt dom lär sig.

V. var så stolt när han visade sina alster.
Till kvällsmat bjöd barnen på soppa som dom gjort och hem(skol)bakat bröd.

Idag är jag ledig från jobbet och skall följa med F på en utflykt med hennes dagis.

Ha en underbar dag!

KRAMAR/H

5 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hopp..:)

Oopsie är ett GI "bröd" som man kan ha till det mesta när man äter enligt GI modellen..
Inga eller väldigt få kolhydrater.. :) Det är gjort på ägg, philiadelphiaost och lite salt... har lagt upp receptet på min blogg nu..

kramkram

Carma sa...

Tack söta du för att du la din röst på mig =) blir så glad!
Hoppas att du får en härlig och bra dag idag!

Kramar om <3

Amanda sa...

Jo, jag hade problem inne på din blogg med. men nu funkar det igen. ^^

Ska självklart vara med i din täving sen. år ta det när jag hiner. :o)

Hoppas ni har en fin dag idag!
Kram på dig!

Jenny sa...

Hej vännen, vilken bra skola där barnen i klassen får lära sig teckenspråk, kanon!

Hoppas det blir lika bra och pedagogisk skola som ni har när det är dags för henne att börja i skolan :)

Såg en jätte fin ring som du visade upp i samband med tävlingen, silver och grön, vet du vilken jag menar? Den är super super fin! Storlek M måste de vara också :)

Ännu en gång tack snälla rara du :) Självklart ska jag vara med i tävlingen, ska fixa med mig i den senare i kväll :)

Vi ska göra oss i ordning och knalla över tíll svärfar om en stund, vi ska fira att han fyller 60 i helgen :) Kram så länge!

Frida sa...

Vad mysigt ni hade, på min abarns dagis har vi oxå haft barn med olika handikapp så dom kan tecekspråk oxå. Jättebra tycker jag att barne får vänja sig att människor ÄR olika men LIKA bra för det ..
Ha nu ens kön kväll!
Kramar<3