torsdag, april 30, 2009

Värmebölja på Valborg

Herregud...det är värmebölja!

Två gånger idag har jag svettats floder. Först när jag hade STEP passet (jag körde lite extra hårt med mina "tjejer" idag) och sen nu när jag satt på altanen och solade...det är ju så varmt och skönt ute.

Får ju passa på och utnyttja tiden och försöka få lite färg nu innan ruljansen fortsätter i eftermiddag.

På mitt jobb jobbar vi alltid halvdagar innan helgdagar så det var perfekt att avsluta arbetsdagen med ett träningspass för att sedan åka och handla lite inför grillningen ikväll.

Dock var det ganska stressigt just att denna halvdagen var den sista i månaden då allt måste faktureras klart på jobbet, dokument skickas iväg, statistik göras o.s.v. Men när allt var klart kändes det extra bra att veta att det blir en extra dag ledigt i helgen.

Om en stund skall jag göra en god sallad och så får A börja med grillen.

Ikväll är det fotbollspremiär för V.
Det skall bli kul att se när 20 st 7-8 åringar springer och försöker ta bollen på samma gång, likt en bisvärm kring söt dricka. Inget passningsspel överhuvudet taget utan tjongboll för hela slanten.

Lovar att lägga upp lite bilder senare.

Idag är det sista dagen att vara med i tävlingen om en ring, så ni som vill vara med kan bläddra ner till inlägget om tävligen och lämna en kommentar.

Jag kommer att dra en vinnare imorgon och även lägga ut vem som blev vinnaren här på bloggen.

Ha en alldeles underbar Valborg idag!

Kramar

4 kommentarer:

Peter sa...

Jobbar ni inte idag? Gött i alla fall att kunna va hemma redan och mysa :-)

Jennie sa...

Hej,
Har gjort en ring som jag tror att du kanske tycker om? Bild ligger på facebook. Kram Jennie

MrsH sa...

Hej Jennie!

Den är jättefin, den tar jag :o)

Kram!/H

MrsH sa...

Hej Peter!

Ja det är helt underbart att vara (åtminstone) halvt ledig. Ha en bra Valborg!

/H