måndag, april 27, 2009

Helgen som gick

I helgen hade vi (som tidigare nämnt) besök i från Jönköping. Det var min kompis J, hennes man J och deras två barn. Eftersom vi bor en bit ifrån varandra träffas vi inte så ofta men när vi väl träffas så sovs det alltid över så att vi skall hinna umgås ordentligt.
Jag träffade J när jag bodde i Spanien för 10 år sedan, vi delade lägenhet ihop med två andra, sedan dess har vi varit vänner.
Varje gång vi har träffats har det varit kallt och/eller regn så denna helgen var verkligen ett undantag med underbart nästintill somrigt väder.

Vi åkte till Slottskogen med barnen och hade picknick, barnen lekte på den stora lekplatsen brevid. Efter det gick min sambo A och hennes sambo J iväg för att titta på fotboll på Ullevi, själva tog vi barnen och gick och tittade på djuren.

Väl hemma gjorde vi mat och dem lekte en stund. När dem gått och lagt sig låg jag och J i varsin soffa, helt utmattade och bara pratade.

På söndagen åkte dem hem igen.
Någon gång skall jag berätta hur dem träffades,för det är en äkta kärlekssaga utan dess like...

Resten av söndagen var jag jättetrött, sov i timmar mitt på dagen. Alla som känner mig vet att sova på dagen är något utav det värsta som finns, så att jag gick och lade mig och sov tyder inte på något annat än att jag var vääääldigt trött. Kanske är det vårtröttheten som slagit till ;o)

Just nu längtar jag efter Cypern!!

Vad har ni för planer i sommar?

Kram på er!

1 kommentar:

Fröken Nilsson sa...

Låter som att du också har haft en mysig helg. Ja, det är inte långt kvar nu tills vi åker... Ska bli så himla skönt. Bara skämma bort oss i två dagar... Sova, shopping och god mat! Ska bli ljuvligt!