tisdag, april 28, 2009

Jag hjärta cykel = INTE SANT!
















Det är en historisk dag idag...

...min dotter F (snart 5 år) har nämligen lärt sig att cykla...utan stödhjul...tjohoo!!

Idag var andra dagen hon var ute och tränade på sin (nya ROSA) cykel och helt plötsligt skrek hon;

-SLÄÄÄÄÄPP!

A släppte då och iväg cyklade hon, helt själv, runt och runt.
Vi var självklart väldigt stolta över henne och applåderade och tjoade hej vilt.

Iallafall jag måste bara berätta om häromdagen när vi hade köpt cykeln och hon för första gången skulle cykla utan stödhjul.
Då vi inte hade varit smarta nog att sätta på en sån där "pinne" som man kan hålla i så att hon skulle hålla balansen så höll jag istället i hennes jacka och sprang efter henne,

helt plötsligt svänger hon kraftigt åt vänster varav jag snubblar över framdäcken och hela henne och skrapar upp hela mig på asfalten.
Hon reser sig direkt upp och vill fortsätta medans jag ligger där på asfalten med uppskrapad haka och kind, uppskrapade händer och onda knän.
Hahahahahah, det måste sett jätteroligt ut!

Det bevisar åter igen att jag borde hålla så långt avstånd från allt vad cyklar heter.
Första gången jag insåg det var jag 10 år och slog ut en del tänder...

...men det är en annan historia ;o)
















Senare åkte vi ner till "torget" för att införskaffa fotbollsmundering till V som börjar i fotboll nu i veckan och sen firade vi cykelbravaden med glass vid havet.















Vad har ni haft för er en dag som denna?

Kramar/

Inga kommentarer: