onsdag, april 22, 2009

En helt vanlig onsdag

Idag har det varit en rejäl blandning av stress och rofyllda stunder, kreativt arbete och hårt fysiskt arbete ;o, snabblunch och lite "lyxigare" på kvällen med färska räkor.

På jobbet har vi haft ett ganska långt möte med mycket information som skall bankas in i huvudet, kvartalsrapporter, forecasts, EVA, EBITDA och gud vet allt, efter var jag alldeles vimsig...tur att vi fick kaka så man fick en liten sockerkick...

...sen när jag kom hem var det lite "panik i stugan". Två gånger per år kommer det en lastbil till alla hus i området och hämtar upp max 10 soppåsar med skräp. Då jag tycker att detta är ett ypperligt tillfälle att bli av med massa gamla saker är jag väldigt noga med att försöka fylla min kvot. Jag fick övertalat hela familjen att hjälpa till att rensa, slänga och fixa och vi var jätteduktiga så nu känns det välbehövligt skönt att bara sitta i soffan, äta lite gott och vara nöjd med dagen som gått.

Får ge lite beröm till V och F som (iallafall till en början) hjälpte till, sen blev dem trötta och lekte jage istället tills det var dags att göra iordning sig och inta sängarna.

Hur har ni haft det idag? Jag är nyfiken på vilka ni är som läser min blogg.
Skriv gärna lite i kommentarsfältet nedan.

Ha en underbar onsdagskväll!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

folk från Studium 03/04 =)