lördag, april 25, 2009

Projekt Hall

Vi har renoverat en del i hallen och efter att ha lagt nytt golv, målat trappan vit (tidigare furu) och väggarna vita (med en droppe grått i ;o) så hade jag en del tomma väggar att börja pryda.

Köpte vita vanliga tavellister från IKEA och gjorde 3 egna tavlor som jag skrev ut på skrivaren och sedan satte i svarta ramar från Claes Ohlson
(årets allahjärtansdagspresent till sambon A).
På översta hyllan står 3 vita vaser från IKEA och 2 grå ljus.

Jag är nöjd över hur det blev, det är inte mycket till färg men jag tycker om den "grafiska stilen" med svart, grått och vitt.

Vad pryder era f.d tomma väggar?

Trevlig lördagskväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka superfina tavlor, har du gjort dom själv!?

Kram Johanna

MrsH sa...

Hej Johanna!

Tack så mycket! Den i mitten har jag gjort helt själv. Tagit ett kort på barnen och skrivit en text under.
Den till höger har jag gjort med hjälp av en internetsida som genererar s.k "Barcodes" som blir unikt för just dem siffror du själv väljer. Jag tog lite olika datum som betyder mycket för mig t.e.x barnens födelsenr osv och så klistrade jag in det så att det blev ett fräckt mönster.
Den till vänster har jag också gjort med hjälp av en sida på internet där man kan skriva in valfria ord och så kastar datorn om alla ord så att det blir ett fräckt mönster, sen kan man välja färger, bakgrund, typsnitt osv.

Hör av dig igen om du vill veta mer...

Kram/H

Anonym sa...

Hallå där!
De tavlorna var inte att leka med, grymt snygga. Kanske "lånar" dem som inspiration till egna alster. Vad är det för adress till de hemsidorna? Kram L