lördag, april 18, 2009

Ordning och reda, städning på freda...eller lördag!

I området där vi bor har vi städdag två gånger om året, en gång på hösten och en gång på våren och idag var det dags för vårstädningen. Det krattades, sopades och rensades ogräs, allt för att göra våran gemensamma gård till ett trevligt ställe för våra barn att vara på. Faktum är bara att jag avskyr allt som har med "trädgårdsarbete" att göra. Jag rörde runt lite i jorden, fikade en lång stund och pratade med trevliga grannar sen tyckte jag att jag varit duktig och gjort mitt för denna gången. (Behöver jag nämna att våran trädgård är områdets skamfläck), nej lägga sten överallt vill jag göra och plantera några fina blommor i en söt kruka, det räcker för mig...

2 kommentarer:

Fröken Nilsson sa...

Hej!
Jag lägger till dig i mina favoriter med en gång. Känns bra att ha nån med mig i bloggträsket... =)
Kram kram

MrsH sa...

Hej!

Gör detsamma med dig och håller med.
Vi ingår ju numera i benämningen av en speciell grupp av människor...även kallad bloggerskor.

Kram tillbax!