lördag, augusti 01, 2009

Usel mamma...



















...det är precis vad jag kände mig som idag.

V skulle gå iväg på kalas och han sa till mig att han ville ha "fräcka kläder" på sig, så han fick ta på sig en skjorta med drake på, jeansshorts och sina nya svarta "converse" med döskallar.
A gjorde honom fräck i håret då "pappa är bäst på att göra just håret" och vi gick iväg jag och han till kalaset.
Han var så nöjd där vi gick och han pratade om hur fräck han kände sig osv.

När vi kommer fram till huset står det 10 stycken "spöken" och glor på oss.
Visst, det stod att det var "spöktema" på inbjudan men jag hade aldrig en tanke på att det var maskerad.
Mitt hjärta föll i tusen bitar när jag såg V:s besvikna min när han fick syn på alla sina kompisar utklädda till spöken, häxor och skelett stå där i hallen och när han insåg att han själv inte var utklädd.
Som tur var fanns det två barn till som inte hade klätt ut sig men det spelade ingen roll, jag kände mig urusel, genomrutten och helkass.

Han hade självklart jättekul ändå på kalaset och värre saker har hänt men ändå, det kändes inte bra.

Har ni också "glömt" saker till/med era barn eller är jag den enda...
...just nu känns det så.


6 kommentarer:

Rebeccas.se sa...

Förstår att det kändes hemskt, men det kan ju vara så att det faktiskt kändes värre för dig än för din son, även fast han blev besviken. Sånt händer ju!

Åh, skulle du kunna tänka dig att sälja koftan till mig? Jag har helt snöat in mig på den! Vad är det för storlek?

Kram

Ingela la la sa...

Jag vet precis hur du känner dig!!

Elins första år på dagis så skulle dom framföra lite Astrid Lindgren låter, personalen sa att om man vill kan dom ju klä ut sig till någon av figurerna... Jag trodde inte att någon skulle vara utklädd för i mina öron lät det inte så viktigt. ALLA var utklädda utom Elin :( Nu var hon för lite för att bry sig, hon var inte ens med och framförde låtarna men det kändes fruktansvärt!

Hoppas känslan har försvunnit vid det är laget. Nästa maskerad kommer han var helcool ;)

Kram

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ursch, aldrig kul det där...

Jobbigt, speciellt när man ser minen på sina små...

Känn dig inte usel!!! Ni hade ju jobbat på klädseln på ett härligt sätt..

Må gott


Maliin

Frida sa...

Vi har nog ALLA varit i dina kläder, men när det händer spelar det ingen roll för usch & fy vad man känner sig misslyckad.
Men oftast sitter den där känslan bara i oss mammor & inte i våra barn som tur är.
Hoppas att du känner dig gladare nu gumman.
Varmaste kramen<3

Wojtan sa...

Hej

Jag förstår att du kände dig dum, för sån är man som mamma. MEN du har ingen anledning att känna dig som världens hemskaste för det du skriver har nog hänt oss alla vid något tillfälle.
Man glömmer, eller missar och man tror att världen går under.
Du hade ju gjort honom så fräck och det var ju jättebra.

Stor kram till dig

Mill@n sa...

Räcker upp handen....motvilligt men ändå. Sonen C har också kommit till ett kalas utan att vara utklädd. Han fick låna en superman mantel som räddade upp situationen något. Pinsamt, men inte hela världen, dock en incident mamman aldrig glömmer. Lovar att onsdag bjuder på strandväder till oss inregnade! Kram