söndag, januari 22, 2012

Back on Track...

Ja det är som man brukar säga. "Tiden går så fort" och "vart tar tiden vägen".
Det var väldigt längesedan jag uppdaterade bloggen nu och det är en hel del som har hänt sedan sist.Självklart kan jag inte dra allting men de stora punkterna är väl dessa.

Förutom att barnen har vuxit och blivit "stora" så har även jag vuxit...fast mer på bredden då kanske ;o). I April är det nämligen dags för barn numero 3, en sladdis och vi är förväntansfulla hela familjen. Allra minst barnen som längtar och tycker att det skall bli så kul att bli STORA storasyskon (dom fyller ju 8 och 10 snart).

Ägnade de första 16 veckorna av graviditeten till att må illa och spy så det var minst sagt en tuff start. Någonstans däremellan har jag mått bra och även om jag har en ganska stor mage för att vara i vecka 30 har jag inte gått upp så mycket på övriga kroppen vilket känns ganska skönt. Tyvärr har jag drabbats av magkatarr nu det sista i kombination med förstorad vänster njure (vilket jag aldrig innan hört talas om) så det har gjort vansinnigt ont och sjukhusvistelse fick det bli och medicinering har påbörjats, men det känns redan bättre så det är bra.

På arbetsfronten blev jag ju övertalig men klarade mig från arbetslöshet vilket kändes bra (har aldrig varit en dag utan arbete, jobbade till och med på gymnasiet så det kändes jobbigt att inte veta hur det skulle bli).
Fick ett vikariat inom en annan del av det företag jag blivit övertalig från och fick nästan omgående en fast tjänst igen och jobbade mig upp till en befattning som avdelningschef (för Norra Europa), en avdelning bestående av 13 underbara,kompetenta men också mycket olika individer.
Detta är och har varit ett mycket utmanande, väldigt spännande och fantastiskt roligt och utvecklande jobb trots många svåra beslut och situationer man ibland får ta/befinner sig i, och jag känner att det har gett mig väldigt mycket även privat.

Nu ser jag dock fram emot mammaledighet än en gång. Då barnen går i skolan fram till två kommer det på ett sätt att vara som första gången samtidigt som man kan njuta av att finnas hemma när barnen kommer från skolan och det inte blir så sent utan man kan få mer tid även med dem. Jag längtar så!

Inga kommentarer: